Dubnové zápisy jsou za rohem a my máme pro vaše budoucí prvňáčky hned několik tipů na procvičování těch dovedností, které jsou pro úspěšné osvojení čtení, psaní a počítání nezbytné.
Z různých oblastí, které můžete s dětmi před nástupem do školy procvičovat, jsme vybraly ty, se kterými může mít nejeden budoucí prvňáček potíž. Ke každé z nich jsme poté vybrali ukázkový pracovní list, který si můžete vytisknout a společně s dětmi potřebné dovednosti trénovat.
Držíme palce!
Emoce
„Pavlík je často naštvaný, nerad prohrává a vylévá si zlost na ostatních. Potřebuje pracovat s vlastními emocemi, pozorovat je a rozeznávat jejich podoby.“
Pracovní listy Než mě škola zavolá – Podzim jsou věnovány právě podzimním tématům, jako je svatý Václav, posvícení, Martin na bílém koni nebo 17. listopad. Zároveň ale učí děti i o prožívání různých emocí nebo o podpoře vztahů v rodině.
List, který si můžete stáhnout, je vhodný k rozlišování pocitů a učí děti pracovat s intenzitou prožitků.
Než mě škola zavolá – Podzim
24 pracovních listů se zábavnými cvičeními
Orientace v prostoru
„Dan si plete strany, což negativně ovlivňuje jeho vnímání prostoru. V budoucnu by mohl ve škole mít potíže s poznáváním písmen a čísel. Zatím si je plete a píše je zrcadlově.“
Pracovní listy, které v jednotlivých sešitech Od zápisu do lavice naleznete, slouží k nácviku činností, na které je potřeba se u předškolních dětí zaměřovat.
Jedná se o úlohy, se kterými mají děti v posledním ročníku školky ještě potíž, a je tedy potřeba více času na jejich procvičování.
Od zápisu do lavice – Orientace v čase a prostoru
Zrakové vnímání
„Eda si stále plete podobné obrázky, neudrží dlouho pozornost a velmi nerad vybarvuje.“
Od zápisu do lavice – Zrakové vnímání
Orientace v čase
„David potřebuje pochopit dějovou posloupnost, všímat si dějů v přírodě i v běžném životě.“
Než mě škola zavolá – Podzim
Zrakové vnímání
„Klárka se učí rozlišovat tvary a obrázky a třídit je podle pokynů. Pro úspěšnou práci v poslední třídě mateřské školy je dobré, aby trénovala i paměť, a to třeba rozpoznáním chybějících věcí, lidí či zvířat na obrázku.“